.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرنوشت نامعلوم طرح توسعه کشاورزی در استان گلستان!

شمال نیوز: با توجه به موقعیت استراتژیک استان گلستان در حوزه کشاورزی و دامپروری و استفاده از ظرفیت های بالقوه، از حمایت های مالی گرفته تا نیروی انسانی و وجود صنایع وابسته، انتظار کشاورزان و دامپروران زحمتکش و صنعتگران وابسته به آن از مسئولین به گونه ای است که بتواند تا حد چشمگیری در آینده استان تأثیرگذار باشد.

حال سوال اینجاست که آیا اجرای این طرح با مصوب 1407میلیاردریال، توانسته است به درستی میان تلاشگران و زحمتکشان این عرصه تقسیم شود و نیازهای آنان را به مساوات برآورده سازد؟!

مهندس صادقی مدیرشعب بانک کشاورزی استان دیروز در این رابطه گفت: تاکنون 100درصد تسهیلات این طرح عقدقرارداد شده و اجرای آن در استان به طور کامل به انجام رسیده است و شبهه ای نیز پیرامون آن وجود ندارد.

 تسهیلاتی که به گفته آقای سیدمحمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با نرخ سود تسهیلات هفت درصد و مدت بازپرداخت بین پنج تا هفت سال است و با پرداخت تسهیلات به این طرح ها برای 633 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

حال با نگاهی اجمالی می توان به اجرای صحیح این طرح در استان پی برد که اگر درست اجرا شده است باید تا حدودی از حجم بی کاری و سرگردانی جوانان و فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری کاسته شده باشد و شاهد افزایش سهم این حوزه در بحث اشتغال مردم باشیم  که البته قضاوت و تصمیم گیری پیرامون آن را برعهده مردم میگذاریم.....!!!!

چیزی که هم اکنون شاهد آن هستیم کاهش سهم اشتغال جوانان استان در حوزه کشاورزی بوده که این اتفاق متأسفانه در روستاها در  حال افزایش است که به تبع آن درآمد خانواده ها نیز کاهش یافته و در ادامه به صورت مستقیم و غیرمستقیم، مشاغل مرتبط با آن نیز دچار  بحران خواهند شد.

و آیا صنعتگران بخش کشاورزی و دامپروری در استان، از وضعیت حاضر راضی هستند یا نه؟!!!! صنعتگرانی که با وجود تمامی سختیها و کاستی های موجود در استان، دست از تلاش برنداشته و تمامی سعی خود را در رساندن استان به قله های پیشرفت و ترقی به کار بسته اند.  

یکی از مهم ترین طرح های در این چند سال، اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان گلستان بوده است؛طرحی که به گفته مهندس صادقی مدیرشعب بانک کشاورزی استان گلستان در سال 91 با اعتبار 1407میلیاردریال بسته شد و سرفصل های مختلفی را نیز در بر گرفته است.

به گفته آقای سیدمحمدی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان " در گفت و گو با خبرگزاری های دولتی ؛نرخ سود این تسهیلات هفت درصد و مدت  بازپرداخت آن بین پنج تا هفت سال است وبا پرداخت تسهیلات به این طرح ها برای 633 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است که بر اساس ابلاغیه وزارت، سهم استان از تسهیلات توسعه کشاورزی یک هزارو370 میلیارد ریال است

با توجه به موقعیت استراتژیک استان گلستان و وجود ظرفیت های مختلف اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دام، از مسئولینمحترم انتظار میرود پس از اجرای آن، تاثیرات و آثار آن نیز دیده شود. موضوعی که اساس اجرای آن، بانک کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی هستند و در صورت اجرای صحیح آن میتوان درصد قابل توجهی از بیکاری و معضلات وابسته به آن را رفع نمود و در پیشرفت  کشاورزی و دام استان نیز تاثیرگذار بود

حال باید قضاوت در باب این موضوع را به مردم سپرد که تا چه میزان مدیران مربوطه تلاش خود را در اعطای تسهیلات مناسب به کار بسته اند. /ف

/ساجدنیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.